Mensen kijken naar hoge golven. Op de achtergrond de Oosterscheldekering die gesloten is

Lievens coördineert de volledige communicatie voor het Deltaprogramma Zuidwestelijke Delta. De werkconferentie vormt elk jaar het hoogtepunt. Zo’n 200 deelnemers gaan dan met elkaar in gesprek over de opgaven binnen de Zuidwestelijke Delta op het gebied van klimaat en duurzaamheid. De werkconferentie op 19 maart stond al volledig in de steigers, maar moest door het coronavirus worden afgelast. De vraag was: wat nu? Vanuit Lievens dachten we mee en werkten een plan uit voor een online variant van de werkconferentie. Zo kunnen we toch in gesprek met de Zuidwestelijke Delta-community.

Online inspiratiesessie

In samenwerking met LiveOnlineEvents en Houtekamer & Van Kleef ontwikkelden we in korte tijd een doortimmerd online programma. Dezelfde host, thema’s en sprekers vormen nog steeds de basis. De interactie en de ruimte om elkaar te ontmoeten vinden online plaats. Vanuit Lievens adviseerden we over de communicatiestrategie en rolden we het communicatietraject uit. Binnen een paar weken was het programma rond, verstuurden we de digitale uitnodigingen en ontwikkelden we een speciale webpagina op de website van Zuidwestelijke Delta waar alle info is te vinden. Binnen een dag stond de teller al op bijna 100 aanmeldingen.

Interactief programma

We zenden de online inspiratiesessie uit vanuit een studio vlak bij een groot project in de Zuidwestelijke Delta. Waar dat is, houden we als verrassing tot op de dag zelf. In de studio presenteert onze host Kim Coppes samen met de keynote speakers het twee uur durende programma. De andere sprekers bellen in via een videoverbinding. Tijdens de sessie en via mini break-outsessies kunnen de deelnemers vragen stellen en input geven via een chat en polls. LiveOnlineEvents verzorgt alle techniek voor, na en op de dag zelf. Mede door de uitdaging om in korte tijd een online programma neer te zetten, kijken we er als Lievens extra naar uit 11 mei tot een succes te maken.

Blijf in contact
Ook interesse om juist in deze tijd in contact te blijven met jouw doelgroep en na te denken over online manieren voor participatie? We denken graag met je mee over de mogelijkheden.