We rijden er dagelijks overheen: bruggen, sluizen en wegen in Zeeland. Onmisbaar om zonder oponthoud op je bestemming te arriveren. Sinds dit jaar maken we er niet alleen gebruik van, we dragen ook ons steentje bij aan de infrastructuur van Zeeland. Dat doen we voor een bekende opdrachtgever: Rijkswaterstaat.

Vraag

Op verschillende plekken in Zeeland werkt Rijkswaterstaat Zee en Delta aan het vervangen en renoveren van de infrastructuur. Aan Lievens de vraag om de communicatiestrategie te ontwikkelen voor deze enorme opgave, zodat Rijkswaterstaat kan laten zien waarom al die werkzaamheden nodig zijn. En op welke manier ze deze werkzaamheden aanpakken. Ook vraagt Rijkswaterstaat Lievens om deze strategie uit te voeren, door bijvoorbeeld de website bij te houden, video’s te maken of een nieuwsbrief te schrijven.

Hoe doen we dat?

Matthanja, Karlijn en Wilbert werken als team samen aan deze opdracht. Matthanja: “Het is flinke opdracht om voor al die objecten de strategie en de communicatie op te pakken. Het is fijn én belangrijk om dit met een team te doen. Door de taken goed te verdelen kunnen we in korte tijd flinke slagen maken. Terwijl ik bezig ben met de strategie, wordt er ook al volop geproduceerd.” Wilbert vertelt: “We maakten nu al een aantal mooie middelen en konden bijvoorbeeld goed helpen bij de organisatie van een digitale informatieavond over een afgesloten brug. Op die manier werken we aan het betrekken van de omgeving bij de werkzaamheden die nodig zijn.”

Bijzonder

Matthanja: “Ik blijf het bijzonder vinden om een bijdrage te mogen leveren aan zo’n forse opgave. Dat deze projecten in je eigen omgeving zijn, maakt het extra tastbaar.” Wilbert: “Het zijn vaak indrukwekkende werkzaamheden die Rijkswaterstaat uitvoert, bijvoorbeeld aan de Oosterscheldekering of aan de Krammersluizen. Voor deze opdracht realiseerde ik mij niet wat er allemaal kwam kijken bij het onderhoud van de infrastructuur in Zeeland. Over de techniek is heel goed nagedacht, daar zijn we in Nederland echt heel ver mee. Dat maakt je wel een beetje trots op de bouwwerken waar we over rijden.”

Volgende case

Vooroeververdediging Westerschelde en Oosterschelde

Rijkswaterstaat