De fusie is afgerond en de twee communicatie teams gaan als nieuwe afdeling verder. Dus tijd om afscheid te nemen. Na een intensieve interim-periode is dat altijd met een dubbel gevoel. Ook nu, want wat was het een fijn, gezellig team!

Anne-Floor begint: “Ik hou ervan om meteen aan de slag te gaan. Dus toen ik op mijn eerste werkdag bij Lievens direct voor een kennismaking naar WVO Zorg ging, vond ik dat alleen maar leuk! Het was voor mij ook meteen duidelijk dat ze mij goed hadden ingeschat bij Lievens, want deze opdracht paste perfect!”

Aanschuiven op locatie

Anne-Floor vertelt: Op locatie bij WVO Zorg werd ik goed ontvangen door mijn tijdelijke communicatiecollega’s en kon ik meteen aan de slag met het schrijven van interviews, social media en het organiseren van een open middag voor het hospice Ter Reede. Zo leerde ik direct de organisatie kennen. Hoewel ik die eigenlijk al een beetje kende: in 2016 voerde ik er mijn afstudeeronderzoek uit en in 2021 werkte ik er als zorgvernieuwer. Natuurlijk was het even schakelen in het begin, maar omdat ik al vaker op detacheringbasis heb gewerkt en het team mij warm ontving voelde het meteen goed!”

Twee organisaties werden één

Naast de alledaagse communicatiezaken stond ook de fusie op de rol tussen Zorgstroom en WVO Zorg. Dat maakte het een interessante periode met hier en daar een uitdaging, maar ook veel kansen qua communicatie. Omdat niet alleen bij WVO Zorg, maar ook bij Zorgstroom de afdeling tijdelijk onderbezet was, werkte Karlijn daar tijdelijk.

Karlijn vertelt: “En zo werd Anne-Floor ook hier weer ‘directe collega’. Erg leuk! Maar ik vond het vooral heel mooi om te zien dat de communicatieafdeling van beide zorginstellingen erg voortvarend te werk ging met de fusie en zich in een handomdraai als één afdeling ging gedragen. Dat gaf aan hoe professioneel er door de collega’s naar de opgave die er lag, gekeken werd. En het maakte alleen maar meer dat het voelde als een warm bad. Ook de kleine dingen maakte het een geweldige opdracht. De kerstversiering aan je bureau, de traktaties op kantoor en de fijne belletjes. Niet alleen om over werk te praten, maar ook om bij elkaar in te checken: hoe gaat het met je? We hebben geboft met zo’n fijne werkplek.”

"We hebben geboft met zo’n fijne werkplek.”
Karlijn Borm Communicatieadviseur