VPRA

Wie wil er zonnepanelen?

Huurders enthousiasmeren om zonnepanelen te gaan huren. Hoe pak je zoiets aan? Woongoed klopte eind mei 2018 bij Lievens Communicatie aan om mee te denken over een promotiecampagne. De woningcorporatie wil dit jaar ruim 400 woningen voorzien van zonnepanelen om deze te verduurzamen en de woonlasten van huurders omlaag te brengen. Mirjam en Nicolette bedachten samen met Woongoed en creatief bureau 10uur de zonnepanelen-zomeractie.

 

Benadruk vooral het voordeel voor de huurder, dat was het uitgangspunt van de campagne. Woongoed merkte namelijk dat huurders soms wat huiverig zijn om zonnepanelen te laten plaatsen. Ja, je betaalt per maand een klein bedrag aan servicekosten, maar onderaan de streep leveren de zonnepanelen flink wat op. Zo gezegd, zo gedaan. Samen met 10uur startten we direct, want Woongoed wilde de campagne graag voor de zomervakantie lanceren.

 

Tevreden huurder aan het woord
We kozen ervoor in bijna alle uitingen een huurder aan het woord te laten die blij is met de zonnepanelen van Woongoed. Tevreden klanten zijn immers de beste ambassadeurs. Op zoek naar een enthousiaste huurder dus. Met hulp van Woongoed hadden we die gelukkig snel gevonden. Samen met haar en een medewerker van de Saman Groep, die de installatie van de zonnepanelen verzorgt, maakten we onder andere een promotiefilmpje. Iedereen werkte enthousiast mee en dat zie je, wat ons betreft, terug in het resultaat!

Bekijk het promotiefilmpje

 

Campagne van a tot z
Woongoed vroeg ons om hen de hele campagne uit handen te nemen. Samen met 10uur regelden we de zomeractie van a tot z. Naast een promotiefilmpje maakten we een flyer, een folder, een advertentie, een persbericht en een artikel voor de Middelburgse Bode. We werkten met een vast beeldmerk en concept en lieten deze overal in terugkomen. Zo werd het echt één geheel. Ook schreven wij alle teksten voor de website en de e-mailnieuwsbrief van Woongoed. Tot slot maakten we een draaiboek en regelden alle praktische zaken voor de inloopavonden over het afnemen van zonnepanelen.

 

De eerste resultaten
De campagne is half juni gestart. De eerste resultaten zijn veelbelovend. Ongeveer 200 huurders hebben bij Woongoed al interesse getoond in de zonnepanelen. Albert Jan Oostwoud van Woongoed: “In korte tijd hebben Lievens Communicatie en 10uur een mooie campagne voor ons ontwikkeld. De samenwerking verliep goed, de reacties van onze huurders zijn positief en we zijn erg blij met het resultaat tot nu toe. Ook de inloopavonden waren een succes en we hopen nog veel nieuwe aanmeldingen voor zonnepanelen te krijgen.” 


0 Reacties

Plaats uw reactie