VPRA

Vers van de pers

Ze moet haar diploma HBO Communicatie nog ophalen, maar donderdag 2 juli is Daphne Verhagen al bij Lievens Communicatie gestart als junior communicatieadviseur. Twee weken geleden verdedigde ze haar scriptie tegenover de afstudeerjury. Het afgelopen halfjaar deed ze onderzoek naar digital storytelling: hoe kan storytelling via de digitale weg ingezet worden als marketingcommunicatie-instrument? 

 

Het was dit onderzoek dat haar een aantal maanden geleden voor het eerst bij ons op kantoor bracht. Ze had collega Mirjam de Jong benaderd voor een expertinterview. Want wat is storytelling nu eigenlijk en hoe wordt het in de praktijk toegepast? Over één ding waren Mirjam en Daphne het stellig eens: verhalen zijn een krachtig instrument. Verhalen raken je en geven betekenis.

 

Schrijftest

Enkele weken later klopte Daphne nogmaals bij ons aan. Wederom voor het afnemen van een interview. Dit keer niet voor haar scriptie, maar als onderdeel van onze sollicitatieprocedure. Nu zat collega Geraldine Wijffels tegenover haar. Met het interview probeerde Daphne meer te weten te komen over een van Geraldine’s projecten. Maar vooral was ze op zoek naar iets persoonlijks in haar verhaal. Daphne: “Als ik iets geleerd heb van mijn onderzoek, is het wel dat een verhaal een persoonlijk aspect moet bevatten. Anders is het niet authentiek en geloofwaardig. Een verhaal is pas echt krachtig als het prikkelt. En dat gebeurt door over iets persoonlijks, een dilemma of die ene strubbeling te vertellen. Pas dan herkennen anderen zich echt in wat je vertelt.” Mede door dit geslaagde artikel is Daphne nu bij Lievens Communicatie aan de slag.

 

Verhalen

Daphne gaat onder andere voor Rijkswaterstaat en Dow werken. Ze denkt dat storytelling haar hierbij goed van pas kan komen. Daphne: “Mensen zijn immers de hele dag bezig met het vertellen van verhalen. Verhalen waar ik ontzettend benieuwd naar ben.”

 


0 Reacties

Plaats uw reactie