VPRA

Onderzoek digital storytelling

Lievens Communicatie begeleidt Meike Coppoolse, communicatiestudent aan de HZ University of Applied Sciences, bij haar afstudeeronderzoek naar digital storytelling. Hoe kun je via digitale media de kracht van verhalen overbrengen? Meike onderzoekt het.

 

Het onderzoek gaat over de inzet van digital storytelling bij het uitdragen en versterken van de identiteit en het werkgeversimago van zorgorganisatie SVRZ. Hoe vertel je het verhaal van je organisatie aan de buitenwereld en zorg je ervoor dat het mensen aanspreekt? Meike gaat onderzoeken hoe storytelling een structureel onderdeel kan worden van de strategie van een organisatie.

 

Kiezen voor ouderenzorg

Bovendien onderzoekt Meike welke storytelling-verschijningsvormen en welke online kanalen het beste aanslaan bij de doelgroep. Dat zijn Zeeuwse zorg- en welzijnstudenten op mbo- en hbo-niveau. Deze studenten kunnen kiezen voor de ouderenzorg en zijn daardoor een interessante groep voor SVRZ.

 

Uit de kinderschoenen

SVRZ is al gestart met storytelling binnen en buiten de organisatie. Denk aan de 'SVRZ zkt.' arbeidsmarktcampagne en de speciale editie van het relatiemagazine Z.O.Z. (Zeeland Onze Zorg). Lievens Communicatie begeleidde dit laatste storytellingproject. In het magazine brengen inspirerende verhalen van medewerkers het werken bij SVRZ tot leven. Lees hier meer over Lievens Communicatie en de storytelling-editie van Z.O.Z.  

 

Op de hoogte blijven van de voortgang van het digital storytelling onderzoek van Meike? Volg haar blog.


0 Reacties

Plaats uw reactie