VPRA

Jouw verhaal op social media

Geen lang verhaal, maar grappige en vluchtige momenten van je vrienden volgen in beeld. Snapchat, Instagram, Facebook, zelfs Whatsapp en ook Twitter met Momenten bieden de optie om gemakkelijk en snel foto’s van wat je meemaakt te delen. Eigentijds, grappig en helemaal van nu! Vertel jij al jouw verhaal op social media? Stories zijn dé nieuwe manier om content te creëren en delen.

 

Iedereen heeft een camera bij zich en een beeld zegt meer dan duizend woorden. Vandaar dat de stories op social media succesvol zijn. Het aantal gebruikers van Snapchat groeit en ruim 200 miljoen Instagram-gebruikers plaatsen iedere dag stories. Op Facebook, Twitter en Whatsapp is het gebruik op dit moment nog iets minder. Stories worden niet weergegeven op je tijdlijn, maar bij je vrienden (en jezelf) boven de tijdlijn. De stories zijn te herkennen aan de cirkels met avatars van je vrienden met eromheen een gloed. Stories blijven 24 uur staan.

 

Scrollen is uit

Het ziet ernaar uit dat we door een tijdlijn scrollen niet meer aantrekkelijk vinden. Het succes van stories komt mede doordat ze makkelijk te maken én te bekijken zijn. In een paar tikken en swipes creëer en deel je iets. En je tikt op een verhaal om deze te starten. Er wordt een nieuw scherm geopend waar je de verhalen kunt bekijken. Zodra het ene verhaal afgelopen is, wordt onmiddellijk een nieuwe gestart. Op een tijdlijn zou je eerder alleen je mooiste foto van de dag plaatsen en moeten scrollen om alles van je vrienden te bekijken. Door het kortstondige karakter van de stories plaats je al snel iets minder perfecte foto’s of filmpjes. Ze verdwijnen toch weer na een periode van 24 uur. Een story kun je niet liken. Wel kun je natuurlijk zien hoeveel volgers je story hebben bekeken.

 

Ook voor bedrijven?

Bedrijven die vroeg inhaken, hebben vaak een voorsprong op de concurrentie. Zij kunnen de trend zetten en met stories hun bedrijf, medewerkers en producten op een positieve manier in beeld brengen. En als je een story op Instagram plaatst, komt jouw bedrijfslogo (als dat je profielfoto is) 24 uur bovenaan in de app te staan. Betere reclame is er niet. Creativiteit en onderscheidendheid loont hierbij! Maak gebruik van alle opties die de apps bieden aan leuke filters, smilleys, locatieaanduidingen, etc. Zet hem op! Hulp nodig? Neem even contact met ons op.

 


0 Reacties

Plaats uw reactie