VPRA

Interesse in Factor C? We geven graag een introductiesessie!

Factor C is inmiddels een beproefde methode om de projectomgeving in beeld te brengen. Wie zijn de stakeholders van het project en wat zijn hun standpunten en belangen? Hoe en wanneer betrek je ze? En wat is de kernboodschap van het project? De tools van Factor C helpen je om antwoord te krijgen op deze vragen. Wil je weten of Factor C ook iets voor jouw organisatie is? We geven graag een introductiesessie!

 

Je kunt Factor C zien als een toolkit voor projectleiders en beleidsmedewerkers om met communicatie aan de slag te gaan. De methode is ontwikkeld door de Rijksoverheid, maar zowel geschikt voor de overheid als andere sectoren. De gedachte achter Factor C is dat projectteams zelf de projectomgeving analyseren en brainstormen over de beste communicatie-aanpak. Als communicatieadviseur initieer je deze methode, faciliteer je bijeenkomsten en gebruik je de input voor advies. Door het feit dat communicatie onderdeel wordt van het beleid, zullen projectleiders en beleidsmedewerkers communicatievraagstukken eerder herkennen en er wat mee willen doen. Kortom, Factor C helpt om een organisatie communicatiever te maken.

 

Gastcollege Factor C

Lievens Communicatie biedt een gastcollege aan waarin we jou en je collega’s in twee uur tijd laten kennismaken met Factor C. Wat is de achtergrond van de aanpak, welke modellen en tools zijn er voorhanden en wat levert Factor C op? Ook gaan we in op de plek die deze methode in je organisatie en in de communicatie kan krijgen. In een aantal korte oefensets maak je kennis met de tools. Dat doen we aan de hand van een concrete case.

 

Ben jij benieuwd of Factor C iets voor jouw organisatie is? Neem dan contact met ons op! Meer weten over Factor C? Bekijk de site van de Rijksoverheid.

 


0 Reacties

Plaats uw reactie