VPRA

Goed doen, voelt extra goed

Dankzij collega Geraldine ben ik lid van een serviceclub. Ladies’ Circle Zeeuws-Vlaanderen is een gezellige club van zestien dames tot 45 jaar met als uitgangspunten vriendschap en service. We zetten ons actief in voor landelijke of regionale goede doelen. Daar komt best wat bij kijken. Om de taken te verdelen, zijn er verschillende commissies. En je mag één keer raden in welke commissie ik zit. Juist, de PR-commissie. Is het slim om buiten werktijd (min of meer) hetzelfde te doen als tijdens werktijd?

 

Ja, want de overige dames zijn er erg blij mee. Een beetje professionele ‘reclame’ voor onze club en de goede doelen is immers mooi meegenomen. We zijn actief op Twitter en Facebook en onze website ziet er geweldig uit. Over onze activiteiten voor het goede doel versturen we persberichten en bellen we nog even na met de journalist of fotograaf. Gewoon, omdat we elkaar kennen en af en toe wat gunnen. Het voelt goed om je kennis en je netwerk in te zetten voor het goede doel.

 

Dat doen we allemaal. Onze club is rijk aan getalenteerde en ambitieuze dames. Zo ontwierp onze grafisch vormgeefster een prachtig nieuw logo en de huisstijl voor ons recente benefietfeest met als thema ‘Ibiza’. Een andere lady is een commerciële tante pur sang, een gedroomde sponsorwerver die zonder blikken of blozen op ondernemers afstapt. En dankzij ons financiële genie klopt de eindafrekening van datzelfde discofeest als een bus. Tijdens het werk gaan we om met vakgenoten en praten we over het vak wat ons bindt en boeit. Het is verfrissend en vernieuwend om buiten het werk ook eens met andere zaken en mensen bezig te zijn. Al is het alleen maar om er achter te komen dat ons hart toch echt bij communicatie ligt.

 

In je vrije tijd met je vak bezig zijn, brengt je extra waardering, welgemeende complimenten, bewondering en verwondering.  En juist omdat het tijdens werktijd ‘normaal’ is wat je doet, voelt dat extra goed.

 


0 Reacties

Plaats uw reactie