VPRA

De toekomst van SportZeeland

Onlangs heeft Lievens Communicatie een traject met SportZeeland afgerond, waarin het Zeeuwse instituut op het gebied van een vitale en actieve leefstijl zich heeft georiënteerd op de toekomst. Tijdens sessies ging het hele team van SportZeeland aan de slag met vragen als: waar liggen kansen in de markt? Wat is onze identiteit en ons profiel? En hoe moet SportZeeland zich als organisatie ontwikkelen, nu zij financieel meer op eigen benen staat door het wegvallen van geldstromen?

 

Het hele team heeft hard gewerkt aan marktonderzoeken, gesprekken met stakeholders en het nadenken over het eigen profiel: waar zijn we goed in en wat voor partij willen wij zijn voor onze klanten? Een boeiend en soms ook spannend traject. Gelukkig gaan sportmensen een uitdaging niet uit de weg, dus iedereen deed enthousiast mee. Het resultaat: een duidelijke koers voor de toekomst en een helder profiel.

 

Richten op ‘core business’

Doordat een aantal geldstromen wegvallen, heeft SportZeeland onderdak gezocht bij Stichting Maatschappelijk Werk en Welzijn Oosterschelderegio (SMWO). Per 1 januari 2014 maken zij formeel onderdeel uit van SMWO. Op deze manier besparen zij op huisvesting en een aantal ondersteunende taken en kunnen ze zich meer richten op de ‘core business’, namelijk het stimuleren van een vitale en actieve leefstijl. Een helder profiel en een gefundeerde en gedragen koers helpen daarbij.

 

Lievens Communicatie faciliteerde de teamsessies, formuleerde de teamopdrachten, dacht de werkvormen uit en maakte een profieltekst.


0 Reacties

Plaats uw reactie