VPRA

10 jaar Westerscheldetunnel

Hoera! De Westerscheldetunnel bestaat sinds 14 maart tien jaar. In totaal reden al meer dan vijftig miljoen voertuigen door de tunnel. Voor die klanten verzorgt de afdeling Marketing & Communicatie al jarenlang de communicatie. Van een informatiecentrum tijdens de bouw tot een mobiele app over de beschikbaarheid van de tunnel. Ook een jubileum voor Lievens Communicatie, want wij ondersteunen de afdeling al net zo lang met onderzoek, advies en de uitvoering van communicatieactiviteiten.

 

“We werken zelfs al langer dan tien jaar voor de N.V. Westerscheldetunnel”, steekt Wyanda van wal. “In de maanden voordat de tunnel openging, waren we betrokken bij de spectaculaire opening door Koningin Beatrix. Een dag om nooit meer te vergeten. Er was zoveel belangstelling om voor het eerst onder de Westerschelde door te rijden, dat er een file stond van Terneuzen tot Goes. Tegenwoordig is de t-tag, het elektronische betaalsysteem, een begrip en zijn de route en beschikbaarheid van de tunnel vanzelfsprekend. Als de tunnel door een ongeval of vanwege onderhoud toch dicht is, krijgen abonnees op de alerts een melding via mail, sms of de app op hun smartphone.”

 

500 vrouwen op het Tolplein

“Dat de rit door de tunnel ook beangstigend kan zijn, bleek uit het eerste grootschalige klanttevredenheidsonderzoek dat we uitvoerden. Een op de drie vrouwelijke klanten voelde zich ‘onprettig’ tijdens de tunnelrit. Om deze dames over hun tunnelangst heen te helpen, organiseerde Lievens Communicatie in 2007 een Vrouwendag. Op het Tolplein was toen van alles te beleven. Van informatieve en leuke activiteiten, zoals een stoelmassage en een korte pech-onderweg cursus, tot een rit door de tunnel met een pendelbus en gratis tunnelrijlessen. Met 500 deelnemers en veel belangstelling vanuit de regionale en landelijke pers, een groot succes.”

 

Focus op veiligheid

Uit deze Vrouwendag zijn andere veiligheidsacties ontstaan die de N.V. Westerscheldetunnel nog steeds jaarlijks organiseert. Wyanda: “We hebben een rijscholenactie opgezet waarbij leerlingen tijdens een rijles de tunnel gratis mogen passeren. Hiermee laten we jonge bestuurders vroegtijdig kennismaken met het ondergronds rijden. Dat kan de veiligheid alleen maar ten goede komen. Ook ontwikkelden we het concept voor de populaire Nacht van de Tunnel: een excursie in een van de tunnelbuizen tijdens het maandelijkse onderhoud, met de focus op veiligheid.”

 

Hecht team

“Al een decennium sparren we op regelmatige basis met de manager Marketing & Communicatie over lopende communicatieactiviteiten en denken we mee over de communicatiestrategie. We zijn een hecht team! Momenteel ondersteunen we de afdeling via een detachering: Angelique vangt een zwangerschaps- en bevallingsverlof op. Ook staan weer allerlei acties voor de zakelijke weggebruikers op de agenda. Zo organiseren we in het najaar een mini-symposium met een link naar de Sluiskiltunnel. De route door de Westerscheldetunnel wordt steeds aantrekkelijker!”


0 Reacties

Plaats uw reactie